اخلاق ژور نا لیستی ...
نو شته نذیر ظفر نو شته نذیر ظفر

اصول اخلا قی خبر نگاران در اکثر کشور های جهان وجور دارد و همه ژورنا لیستان و خبر نگاران با استفاده از آن در هر جا معه وظایف شانرا انجام مید هند . و همچنان همه ر سانه ها دارای اخلاق رسا نه یی هستند که در چها ر چوب ضوابط خا صی قرار دارد و با پیروی ازین اصول به فعا لیت های ر سا نه یی می پر دارزند .

نکته قا بل یاد آوری این است که ژور نا لیستان و خبر نگاران دشمنانی زیادی دارند مگر نباید روی اغراض و عقده های شخصی ازین وظیفه مقدس و خطیر استفاده کرد که در آنصورت حر کت خلاف موازین ژور نا لیزم است. در همه جهان ژور نا لیستان از امتیاز خا صی مسلکی بر خور دارند مثلا ورود در کاخ های ریاست جمهوری ؛ قصر ها نشست های سران کشور های جهان ؛ کنفرانس های مطبو عا تی ؛ میز های مدور و غیره ..

که در آن حر یم ؛ ژور نا لیستان محرم اند که دیگران نمیتوانند در آن اماکن حضور بیابند و ژور نا لیستان و خبر نگاران که انعکاس دهنده گان خبر و وقایع اند باید ملبس با اخلاق ژور نا لیستی در محافل شر کت کنند و با کار برد عفت بیان و مطرح سوالات و پرسش های جاندار و ناب وظایف شانرا انجام دهند.

متا سفانه با تعقیب سرویس های خبری در چینل سی ان ان بدون انتظار مشا هده کردم که خبر نگار عرا قی در جر یان نشست مطبو عا تی جورج بوش با نوری ما لکی در بغداد ؛ کفش های خود را به سمت رهیس جمهور امر یکا پر تاب کرد که تو سط نیرو های امنیتی دستگیر شد و جورج بوش رهیس جمهور امر یکا با بی اعتنا یی به شوخی گرفت و گفت بوت اش اندازه 10 بوت یعنی کلان.... ؛ پر تاب بوت تو سط یک خبر نگار بجای مطرح یک سوال فو لا دین واقعا نه تنها خنده آور بلکه ضعف مطلق منطق را بیان میکند و این جسارت ژورنا لیستی نیست جسارت ژور نا لیست در منطق و طرز سوال اش است ؛ و این او لین بار بود که یک خبر نگار عراقی به این عمل دست میزند که خلاف تمام موازین اخلا قیست ؛ اینکه سیا ست امر یکا و عملکرد جورج بوش چه پیا مد های در آنجا دارد و خواهد داشت بحثی است جدا و یا چقدر بد بین و بد اند یش دارد مو ضوع قا بل گفت مان نیست که تاریخ و تاریخ نگاران و تحلیگران سیا سی درآن نظر خواهند داد مگر عمل این خبر نگار با و جود اینکه ممکن بسیار عقده مند بوده باشد در محفل رسمی که ژور نا لیست رسمیت کاری در آنجا دارد قا بل تقبیح است ؛ این خبر نگار کم اندیش با و جو دیکه خود را به مجا زات دچار ساخت دیگر ژور نا لیستان و خبر نگاران را ( مخصو صا خبر نگاران مسلمان را) زیر سوال قرار داد درست است که مسو و لیت ها فردی است مگر یقین داشته با شیم که تاثیرات منفی با لای دیگران زود تر اثر گذار است تا یک عمل خوب و مثبت؛ و فکر میکنم که در نشست های خبری بعدی حتی کفش های ژور نا لیستان را نیز از پاه هایشان خواهند کشید ......و درد آور این است که همیشه اعمال منفی یا قصدی یا عمدی همه از براداران مسلمان ما و مخصو صا عرب ها میشود و ما بیچاره ها در آتش دوزخ دیگران میسوزیم . و السلام .


December 15th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي